המסורת של צילומי סטודיו מבוימים ששגשגה במרבית ארצות אפריקה ממשיכה להתקיים גם בפזורה האפריקאית, וגם בעידן הטלפונים החכמים והסלפי. בחדר האחורי של סטודיו קטן באיזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב מצלם אביאל אמנואל מאז 2013 את חברי הקהילה האריתריאית – ביחידים, בזוגות, בשלישיות ובקבוצות משפחתיות. הסטודיו שלו הופך עבורם למקום מקלט, שבו הם יכולים להיות הם-עצמם, או לדמיין את עצמם, ללא חשש. את התצלומים הוא מעבד בפוטושופ ושותל בהם מרכיבים ורקעים שונים: נופים, פריטי אדריכלות קלאסיים ופריטי ריהוט מודרניים, זרי פרחים בתוך אגרטלים. בנוסף לכך הוא מפעיל את המניפולציה הצילומית שהפכה לסימן ההיכר של תצלומיו: הקרנה ברקע של הדמות המצולמת, כך שנוצרת הכפלה של המצולמים אשר הופכת למעין משל להישרדות ולהעצמה.
אמנואל חי בתל אביב מאז 2012. שנה לאחר הגיעו פתח את הסטודיו לצילום סול. אליסיה מרסי חיה בתל אביב לסירוגין מאז 2011, ועובדת עם הקהילה האפריקאית בדרום תל אביב. יחד עם אמנואל היא עברה על מאות תצלומים שתויקו במחשב שלו, ומתוכם הם בחרו במאה דימויים המצטברים לדיוקן קבוצתי של קהילה שנוצרה מתוקף הנסיבות שבגללן גברים, נשים ומשפחות עוזבים את בתיהם ומחפשים מקלט ועתיד טוב יותר במקום אחר.
הדימויים המוקרנים בתערוכה הם כולם של גברים. אמנם גם נשים מצטלמות בסטודיו, לבדן או עם חברים ובני משפחה, אך אמנואל נמנע מלהציג את הדיוקנאות שלהן בפומבי מתוך התחשבות בפרטיותן. עם זאת, כשאמנואל ומרסי קוראים לפרויקט שלהם ASMARA POWR מתבקש להזכיר שההיסטוריה של הבירה אסמרה, לפחות זו המיתולוגית, קשורה בנשים: במקור היו אלה ארבעה כפרים שנלחמו ביניהם, עד שנשות הלוחמים שכנעו את הגברים לשים קץ למלחמות, להתאחד ולחיות יחד בשלום. איחוד הכפרים נקרא במקור ארבעתה אסמרה שפירושו בתיגרינית "הארבע שעשו אותם מאוחדים".
הגברים האריתריאים שאמנואל מצלם בתל אביב מגיעים לסטודיו על מנת לשלוח הביתה תצלומים יפים ומעוררי השראה, בעלי מסר אופטימי. הם מתלבשים בקפידה לקראת הצילום, נעמדים בתנוחות חגיגיות ומתמסרים עם הצלם לפנטזיות שהצילום מאפשר בחסות נפלאות הפוטושופ. למעשה, אמנואל עושה במניפולציה דיגיטלית מה שעשו במאה הקודמת צלמים כמו מאליק סידיבה, חמידוּ מאייגה (Hamidou Maiga), סיידו קייטה (Seydou Keita) או סמואל פוסו (Samuel Fosso), באופן ידני: תלו בדים צבעוניים כרקע לצילום והניחו חפצים שונים כך שבתוך המרחב הצילומי נבראה מציאות אחרת – יפה, מודרנית וזוהרת יותר.
כוח אסמרה הוא חלק מגוף עבודה גדול יותר שבו מרסי ממתגת את הסטודיו של אמנואל (עיצוב דגלוני פרסום, בניית אתר, הדפסת חולצות ועוד) תוך שימוש במיתוג פרסומי כאסטרטגיה ליצירת נראוּת לקהילה האריתראית.
אביאל אמנואל - 1987, אסמרה, אריתריאה אליסיה מרסי - 1988, מונטריאול, קנדה
תל אביב